Recenzia – Zaklínač (Witcher)

Žáner: Fantasy, dobrodružný, akčný

Pôvod: USA, Poľsko (natočené podľa knihy a hry)

Počet epizód: 2 série (1. séria – 8 ep., 2.séria – 8 ep)

Napínavé súboje, fantasy, príšery, mágia a Henry Caville… To všetko sú hlavné črty seriálu Zaklínač, natočeného na základe populárnej videohry podľa knižnej predlohy od Andrzeja Sapkowskeho.

Geralt z Rivie, sa narodi ľudom ,ktorí ho nechceli a donútili ho aby podstúpil zaklínačský výcvik. Geralt sa stal zaklínačom, mužom, ktorého úloha je zabíjať príšery, ktoré obťažujú obyvateľov. On proti ľuďom nemá nič, snaží sa ich chrániť, ale peniaze sú asi najväčší dôvod, prečo to robí. Avšak, ľudia nemajú radi takých ako Geralt, boja sa ho a myslia si, že ich chce zabiť tiež. Počas prvej série Geralt stretáva Jaskiera, pouličného muzikanta, ktorý sa napriek Geraltovým námietkam vydáva s ním na cestu.

Ďalšou dôležitou postavou je Ciri, princezná, na ktorej kráľovstvo zaútočili a preto musela utiecť. Riadi sa práve poslednou radou “ Nájdi Geralta z Rivie“ . Zostávajúcou postavou, ktorú sledujeme je Yennefer. Bola to čarodejnica v hlavnom meste, tu sa k nej však nesprávali pekne. Následne ju naverbovala hlavná čarodejnica a Yennefer odišla študovať mágiu. O 30 rokov neskôr aj ona stretáva Geralta.

Prvá séria, je výborná, ako po hudobnej stránke, tak i produkcie aj kamery. Avšak, je to mierne náročná na sledovanie, totiž príbehy hlavných hrdinov sa odohrávajú každý v inom čase, treba dávať pozor na časové skoky, pretože je jednoduché sa v príbehu stratiť. Ak seriál vydržíte pozerať, všetko na konci bude mať zmysel. Tento rok vyšla už aj druhá séria, ktorá sa natáčala práve v Poľsku. Ak máte radi akciu, fantasy, trocha krvi a boju tento seriál je jednoznačne pre vás. Keď už nič iné stavím sa, že vás očarí fantastické stvárnenie Geralta hercom Henry Cavillom, ktorý počas príbehu dokáže zviesť skoro každú dýchajúcu bytosť na, ktorú narazí.